piątek, 9 października 2015

Kostka pirata

Bardzo lubię ciasta warstwowe, wiele z nimi zachodu, ale za to jak smakują! Przepis na to ciasto znalazłam na blogu mojebistro.pl (znajdziecie go TUTAJ ) Ja już spróbowałam, wam też polecam.


Składniki:
Biszkopt ciemny:
- 4 jajka
- 1/2 szkl. mąki pszennej
- 1/4 szkl. kakao
- 1/2 szkl. cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie: Białka ubijamy na sztywno, pod koniec ubijania dodajemy po jednym żółtku, na koniec wsypujemy cukier. Następnie przesiewamy mąkę z proszkiem i kakao do jajek. Całość łączymy na delikatnych obrotach miksera. Ciasto przekładamy do prostokątnej blachy wyłożonej papierem i pieczemy 30 minut w 170 stopniach. Odstawiamy do wystudzenia, kroimy na dwa blaty.

Biszkopt jasny:
- 2 jajka
- 1/3 szkl. mąki pszennej
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- 1/3 szkl. cukru

Przygotowanie: Białka ubijamy na sztywno, dodajemy po jednym żółtku, następnie dosypujemy powoli cukier. Na końcu dodajemy obie mąki. Całość łączymy, przekładamy na blachę wyłożoną papierem i pieczemy 20 minut w 170 stopniach. Studzimy.

Krem:
- 400 ml kremówki
- 250 g mascarpone
- 5 łyżek cukru pudru

Przygotowanie: Kremówkę ubijamy na sztywno, pod koniec ubijania wsypujemy cukier puder i dodajemy partiami ser mascarpone.

Dodatkowo:
- 200 g masy kajmakowej
- 1/2 opakowania biszkoptów (u mnie opakowanie 120g - zostało mi 8 biszkoptów)
- 1,5 tabliczki czekolady mlecznej
- wiórki kokosowe
na poncz:
- 1/2 szkl. ostudzonego kakao bez mleka (ja rozpuściłam 1 łyżeczkę ciemnego kakao z dwoma łyżeczkami cukru w szklance gorącej wody, zużyłam tylko połowę)
- 8 łyżek Malibu

Składanie ciasta: jeden ciemny biszkopt układamy na blasze, nasączamy go ponczem, wykładamy połowę kremu, na krem dajemy jasny biszkopt, nasączamy ponczem, wykładamy masę kajmakową, na nią rozkładamy biszkopty, wykładamy pozostałą część kremu i przykrywamy ją ciemnym biszkoptem, który również nasączamy ponczem. Czekoladę rozpuszczamy w 3 łyżkach podgrzanej kremówki. Tak powstałą polewę wylewamy na ciasto i posypujemy wiórkami kokosowymi. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz