środa, 20 lipca 2016

Ciasto czekoladowe

Przepis zaczerpnęłam z bloga http://zakubkamitalerzami.blogspot.com/ Od dawna chodziło za mną takie wilgotne, mocno czekoladowe ciasto.

Składniki:
- 1 szklanka cukru
- 1 jajko
- 3/4 szklanki śmietanki
- 1/4 szklanki oleju
- 1/2 szklanki naparu z kawy
- 1/2 szklanki ciemnego kakao
- 1 szklanka mąki
- 1 łyżeczka cukru waniliowego (dałam 2)
- 1 łyżeczka sody (pominęłam)
- 1/2 łyżeczka proszku do pieczenia (dałam 1i 1/2)
- 1/2 łyżeczki soli

Przygotowanie: Do miski wbijamy jajko, dodajemy cukier i cukier waniliowy, śmietanę i olej. Wszystko miksujemy. Dodajemy kakao i kawę, znowu mieszamy. Następnie wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, solą i sodą. Całość mieszamy na jednolite ciasto. Gotowe ciasto przekładamy do blachy o wymiarach 21x21cm (u mnie keksówka) wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 180 stopniach. Czas pieczenia autorka bloga podaje 25 minut w blaszce, natomiast u mnie w keksówce zajęło to 45 minut. Na gotowe, ostudzone ciasto wylałam polewę.

Składniki na polewę:
- 3 łyżeczki masła
- 3 łyżeczki kakao
- 5 łyżeczek wody
- 5 łyżeczek cukru

Przygotowanie: Wszystkie składniki przekładamy do rondelka i podgrzewamy, aż cukier i masło się rozpuszczą a wszystkie składniki połączą w gładką polewę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz