czwartek, 14 stycznia 2016

Kruche ciasteczka maślane

Ależ to był długi i ciężki dzień, aby trochę odreagować obrałam jedyny sensowny kierunek ----->kuchnia i upiekłam ciasteczka, te najlepsze i najprostsze. Bez wydziwiań i dodatków. Kruche, maślane, pyszne........jeszcze ciepłe wtrąbaliłam i jest mi ciut lepiej:)

Składniki na 1 blachę ciastek:
- 10 dkg masła
- 12,5dkg mąki pszennej
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- 2,5 łyżki cukru
- szczypta soli

Przygotowanie: Masło połączyć za pomocą robota z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać mąkę ze szczyptą soli. Wyrobić gładkie ciasto (ja wszystko wyrabiałam w robocie kuchennym). Z powstałego ciasta uformować kulki wielkości orzecha włoskiego i lekko spłaszczyć. Ułożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w 170 stopniach 10 - 12 minut, aż lekko zbrązowieją. Ostudzone ciasteczka można posypać cukrem pudrem. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz