poniedziałek, 23 listopada 2015

Pizza

Przepis na ciasto i rewelacyjny sos pochodzi z książki ABC Gotowania Mariety Mareckiej. Nie ukrywam, że przepisy tej autorki są bardzo proste i klarowne, co sprawia, że często po nie sięgam.

Składniki na ciasto:
- 1 opakowanie suchych drożdży (ja użyłam 7g świeżych)
- 500 g mąki
- łyżeczka cukru pudru
- 375 ml wody
- łyżeczka soli

Przygotowanie: W ciepłej wodzie rozpuścić drożdże i dodać cukier. Wymieszać i odstawić na 10 minut. Po tym czasie do zaczynu dodajemy mąkę, sól i wyrabiamy gładkie, elastyczne ciasto. Ciasto przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i polewamy sosem pomidorowym.

Składniki na sos pomidorowy
- 1 puszka pomidorów (ja miałam słoik pomidorów zrobionych latem przez moją babcię)
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżeczka oregano
- 2 ząbki czosnku
- sól i pieprz

Przygotowanie: Do wysokiego naczynia przełożyć pomidory, dodać czosnek przeciśnięty przez praskę, sól, pieprz, cukier i oregano. Całość potraktować blenderem, aż powstanie jednolity sos. Tak powstałym sosem polać surowe ciasto. Na sos wyłożyć składniki pizzy wedle uznania (pieczarki, wędlinę, paprykę itp. wszystko w rozsądnych proporcjach, aby pizza się nie uginała pod zbyt dużą ilością składników). Piec w temperaturze 230 stopni (autorka zaleca 10-12 minut, ja piekłam dłużej jakieś 25 minut, gdyż miałam mniejszą blachę i ciasto było grubsze). Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz